Riktigt skön dag

Imorse så hade jag ställt klockan på kvart i tio eftersom jag och Andreas skulle ta bussen över till Fagersta som gick kvart över elva. Så för en gångs skull fick jag väcka min älskling som för en gångs skull sov den tiden. Han brukar nämligen vakna vid nio, halv tio och väcka mig och jag är inte precis en morgon människa så det kändes ganska skönt att väcka honom men ändå synd för man kanske skulle ha fått sovit lite längre imorse än förut.

Åkte över till Jenny och klippte till håret och det blev super fint, jag är jättenöjd. Jenny är den bästa. Sen kom mamma och hämta oss så åkte vi in till ica och handlade den maten vi skulle äta idag och lite annat som är bra att ha hemma. Sen åkte vi hem till mig och packade allt och nu är vi hemma hos Andreas i Karbennig. Skapligt skönt, jag trivs så bra här. Vi har rensat ganska mycket skit här ifrån som har stått på altan för det ska till returen men det är tur att man har världens bästa mamma, hon tog med sig hela bilen full med skräp och åkte ner till returen och kastade det, så nu är det inte så mycket kvar. Medans vi gjorde det började Andreas med maten, han gjorde iordning pommes, fläskfilé, bea och vitlöksbröd. Det var skapligt mumsigt.

Sen bäddade vi rent i sängen med helt nya lakan och rensade Andreas garderob, det är nämligen så att han har EXTREMT mycket kläder så det var på tiden att lite försvann. Det var nästan så man inte kunde stänga dörren.

Nu sitter jag på övervåningen i soffan och kollar på tv och myser med Ebba ( katten ). Andreas är nere i källaren och spelar Wii med Jocke och Micke. Kan ju säga att man hör vilken som vinner och vilken som förlorar, alla är dåliga förlorare.
En gång när Andreas förlorade slog han sönder hela spelet och Jocke ( hans bror ) fick lov att gömma sig. Ett smakprov hur sur man kan bli om man förlorar.

Ska vänta på att Andreas har spelat klart så vi kan hoppa in i en dusch sen ta kväller. Det är riktigt skönt med lov men jag slår vad om att denna vecka kommer springa iväg det är de som är lite jobbigt.
Min !
/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0