Riktigt slö dag !

Idag har jag inte gjort något alls. Jo jag har plockat lite på rummet eftersom det såg ut som det varit krig här inne, kläder överallt. Men annars har jag bara legat i sängen och kollat på datorn, myst med Pumba och längtar som en tok efter min älskling.

Jag har ialla fal fått i mig lite mer tuggbart idag än igår. Igår drack jag mest och åt tacos med mamma och lite chips med BästaLena på kvällen. Jag har fått blåsor på mina läppar, på tandköttet och i halsen så är det väldigt svårt för mig att prata, äta och dricka. Så kall dryck får jag försöka få in i munnen med ett sugrör för om jag öppnar munnen för mycket spricker allt och det rinner blod och var. Varm dryck får jag ta på en sked och typ suga upp eller hur man ska säga. Och det svåraste är om man ska äta en macka. Jag får dela allt i små delar och trycka in det i munnen, samtidigt som jag ska försöka få det att inte gör ont och inte öppna munnen för mycket.

Var till läkaren idag så nu får jag äta tabletter i 2 veckor och 3 om dagen, samtidigt som jag ska ha på en bedövande salva som gör så hela läpparna försvinner och jag går runt för mig själv och gregglar. Men jag slipper smärtan och jag känner inte om något sitter löst och då pillar jag inte heller lika mycket och det gör att smittan inte förs vidare ännu mer, så det är något positivt ialla fall.
Bara allt är borta till nästa torsdag, då ska jag och älsklingen iväg och ta kort och om mina läppar ser ut så här blir det inga kort tagna för min del. Sen har vi även varit tillsammans i 2 månader då så det skulle kännas skönt att få pussa honom för nu får jag inte det för då förs allt detta över till honom och det kan han gärna få slippa.
Imorgon ska jag ialla fall kämpa mig till praktiken. Började den här veckan men jag har varit hemma tisdag och idag, skoja inte att jag känner mig värdelös men det finns inte så mycket jag kan göra, som tur är har jag världens bästa handledare.

Jag jobbar eftermiddag imorgon, jag slutar halv tio på kvällen och är hemma kvart i tio. När jag kommer hem har min älskling kommit hem från jobbet och är här hemma och väntar på mig. Jag längtar så det gör ont redan nu till imorgon och speciellt att få krama och få pussar på kinderna och i pannan, eftersom munnen förtillfälligt är förbjudet.
Mina läppar, det syns inte så bra nu men jag vill inte ha värsta stora bilden. Så där såg dem ut igår morse och igår kväll blev dem bättre, men nu är allt värre igen. Får hoppas att det går bort någon gång.

Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på tv och få med mig min lilla bebis som ligger och snarkar i mitt knä ( Pumba, katten ).

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0