Torsdag = Andreas kommer hem

Idag är det torsdag, och på torsdagar kommer min älskade Andreas hem från jobbet, UNDERBART. Sen har han semester en vecka eftersom jag får höstlov imorgon. Så vi får spendera en hel vecka tillsammans, och det känns så himla behövligt.

Idag har jag städat klart mitt rum så det inte ser ut som "hej kom och hjälp mig" när Andreas kommer eftersom jag gnäller så mycket på hur det ser ut i hans hus fast man plockar och städar. Men nu behöver jag inte tänka mer på det för här hemma är det ny städat och fint. Vi ska sova här eller jag ska sova här enda tills på söndag, det är inte vanligt att jag håller mig hemma så mycket. Inatt sover Andreas med mig, men inte imorgon för han ska på fest och sen på lördag ska vi till Manne och äta mat sen ska dem till raggarklubben så går jag hem för jag vill inte följa med sen på natten trillar väl Andreas in och sover här, beror väl på hur kvällen slutar.

BästaLena kommer hit idag när hon har lunch rast också och hälsa på, hon kommer runt halv ett så innan det ska jag hinna ta en dusch också.
Klockan halv tre börjar jag jobba till halv tio, så det är inte så länge idag. Ska få träffa min handledare för första gången idag. Och imorgon börjar jag kl åtta till halv ett, så himla skönt att jobba kort på en fredag. Och imorgon jobbar jag med Birgitta och hon är så himla rar.

Trött jag blir att på en gång det finns en liten lucka ska man dricka alkohol?.
Bara för att man är ledig måste man ALLTID dricka då?
Visst jag dricker också mer nu än förut men inte varje dag om det finns chansen.
Är det verkligen så kul att dricka?
Är det verkligen värt att lägga så mycket pengar på alkohol?.


Jag hatar egentligen alkohol.
HATAR HATAR
Jag ser en människa som jag har känt sen jag var 3år förstöra sitt liv för att alkoholen har tagit över så himla mycket.
Jag tycker inte det är en sjukdom om man dricker för mycket.
Man kan sluta för man har själv börjat, visst det är svårt men det är väl svårt med allt om man är beroende?
Jag ser hur alla hans muskler försvinner, hur han blir svagare.
Jag vet att jag inte kan göra något för att det är hans liv, men jag ser vad alkoholen gör med en människa som
jag älskar så otroligt mycket på denna jord.
Därför hatar jag alkohol fast jag själv dricker den ibland.


/ J

Kommentarer
Postat av: Malin Ström

Håller med om det där med alkoholen gumman.. Fattar inte varför man alltid ska ha med alkohol.. Jag menar jag kan ha minst lika kul utan och inte roligare.. kanske beror på att jag är lite galen men fan jag kan också dricka ibland men det är inte ofta och jag behöver det liksom inte.. kan vara nykter på fest liksom.. <3

2010-10-29 @ 21:59:39
Postat av: Malin Ström

Håller med om det där med alkoholen gumman.. Fattar inte varför man alltid ska ha med alkohol.. Jag menar jag kan ha minst lika kul utan och inte roligare.. kanske beror på att jag är lite galen men fan jag kan också dricka ibland men det är inte ofta och jag behöver det liksom inte.. kan vara nykter på fest liksom.. <3

2010-10-29 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0