18år detta år !

Jag fyller 18år detta år, alltså jag bli myndig.
Detta år är ett år jag har längtat till väldigt mycket.
Jag längtar tills det är min dag, super mycket fast lite vill jag fortfarande bara vara 17år.
Jag längtar för jag får komma in på krogen, jag får ta mer ansvar själv och jag får ta körkort.
Men det är detta med körkortet. Min farmor och farfar har satt in pengar sedan jag föddes och jag har pengar som räcker till ett körkort och en bil om jag vill så. Men jag tycker inte om att köra bil, men samtidigt vill jag ha körkort. Eftersom jag snart vill flytta hem ifrån, och om jag ska flytta dit jag vill så är det ett måste för mig att ha ett körkort och en bil. Fast jag tycker detta är jättejobbigt så har jag satt ett mål att innan sommaren ska jag ha detta fixat, jag ska ha mitt körkort då. 
För jag vill VERKLIGEN FLYTTA. Hur mycket är jag hemma egentligen?. Inte mycket skulle vara lätt för mamma, flytta om här hemma hur hon vill ha det och jag har ändå alltid en säng här hemma om det skulle hända något eller om jag inte vill sova själv ( mörkrädd som jag är ). 
Men jag ser fram emot allt detta ändå eftersom blir det ett körkort blir det en flytt.
48dagar kvar!

/ J

Kommentarer
Postat av: Viola you know

Min Goa Tjej <3 Nu blir vi stora :O

2011-01-11 @ 23:06:59
URL: http://violaherminemargareta.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Blödiga jag börjar gråta när jag läser detta :) för mig har din ålder ingen betydelse men jag vet hur det är, det blir ju så mycket "eget" när man fyller 18. Och det där med körkort kommer du fixa, det vet jag :)

2011-01-12 @ 14:12:09
URL: http://honmammanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0