Inte långt kvar!

Kan inte riktigt förstå att klockan inte kommer ringa 02:20 inatt, om ni bara visste vilken lättnad det är inom mig. Nätterna är ju inte dem roligaste eftersom kroppen värker, att vända sig tar en evighet och att hitta en sovställning som är skön är inte heller så lätt, men vad gör det egentligen? Snart ligger vi här, jag, Andreas och vårat mirakel och bara njuter, snart mycket snart.

Vi båda börjar förstå att det närmar sig med stormsteg. Vi pratar mer och mer om den dagen det är dags hur vi vill ha det och hur vi känner. Andreas börjar även bli nervös han att det kommer ta lång tid att komma från arbetet eftersom dem kan vara ute med tåg på järnvägen, då måste dem ha tillstånd för att åka där ifrån och ja, men jag tror att det inte är någon fara. Värkarna kommer hålla på ett tag (förhoppningsvis) innan vi ska in så han hinner nog hem före så kan vi åka tillsammans och om inte så kör mamma in mig och stöttar mig tills Andreas kommer sen lämnar hon oss två och väntar tills allt är klart utanför.

I veckan ska jag packa förlossningsväskan, spännande. Även barnstolen ska monteras in i Andreas bil eftersom det är den vi kommer åka. Jag sa till Andreas att vi bara skulle ställa in den i skuffen så länge men nej, isofixen ska sättas dit så den står stadigt för han åker ju ändå aldrig full bil sa han, gör mig inget.

Helgen har gått fort, för fort. I fredags va jag med mormor, mamma och Milou. Kräftor åt sen byggde jag och mormor pussel till tolv på natten. I lördags grattade jag och Andreas Frida (Mannes dotter, en gemensam vän till oss) sen på kvällen hade jag myskväll med Viola, finaste Agnes och Linus. Vi åkte där ifrån halv ett på natten. Idag (söndag) åkte vi ner till Karlstad för Gry döptes. Dock stannade vi inte länge eftersom Andreas skulle hinna vila innan han skulle åka vidare till Sthlm för att jobba natt.

På onsdag kommer Andreas hem igen sen åker jag med honom tillbaka sen kommer vi hem på fredag igen. Egentligen skulle vi stannat kvar med det är gårdsfest här i Karbenning med massa roliga saker och det ville vi inte missa eftersom det inte händer mycket här. Sen ska huset målas klart, ute möblerna ska plockas in och skit ska köras till tippen. Även skönt att vara hemma och så slipper jag hoppa på ett tåg på söndag när jag skulle åkt hem från Sthlm.

Oj det blev ett långt inlägg men de va ett tag sedan jag skrev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0