Älskade mamma

Ligger i sängen och har skurit upp vattenmelon och äter som tröst. Har så ont i ryggen och foglossningar från helvetet!


Har varit en tung dag med mycket lyft hit och dit. Jobbade även 7-1430 utan lunch, får de vara så?. Hungrig som tusan när jag slutade. Som tur va hade mamma gjort mat tills både jag, Daniel och Mikaela slutade, alla slutade samtidigt, vad hade man gjort utan mamma?:)

Molly ligger helt utslagen. Hon fick vara hos mamma idag och Turbo va också där så dem har busat MASSA sen har även mamma varit ut på en riktig långpromenad. Samma igen, vad hade man gjort utan mamma?. Hon är verkligen en ängel.

Nu blir de att fortsätta vila lite :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ta det lugnt Jenny!!! Långa promenader bör du undvika om kroppen skriker, speciellt när man är gravid! Lyssna på kroppen, det har du igen när liten kommer ut. Molly klarar lata dagar, ni hinner få ordning på det när din kropp hämtat sig;) När jag fick foglossningar fick jag tips om att INTE sitta bredbent, som en skräddare eller med benen i kors, skippa långa kliv och hopp och lek. Tänk "Barbie stil" i rörelserna... I vår kommun erbjuder dom gratis besök hos sjukgymnast när man är gravid för tips och råd om att bl.a. "Motverka" foglossningar. Och vi kunde låna/hyra ett bälte för att underlätta vid foglossning. Ring och prata med din barnmorska om tips och råd, så kanske det håller sig någorlunda i schack resten av graviditeten. Bara mina tips och råd, givetvis gör du som du själv vill:) Men tro mig... Jag har fuskat och det är inte förrän nu som mina foglossningar börjat lätta (Gry är snart 4 månader). Kram

2013-07-12 @ 00:02:53
URL: http://www.oddli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0