Bra mamma till Jill

Idag ringde jag och anmälde oss till babysim. Tisdag klockan ett ska vi dit på infomöte sen får vi börjar plaska på :). 

Fick även orderbekräftelse från både halebop och jollyroom idag så de blir mycket roligt denna vecka. Andreas är även hemma denna vecka så ett STORT plus. 

Själv så känner jag mig inte så glad. Är ledsen och besviken. Självförtroendet är på botten och känns som jag fått en riktigt käftsmäll. Att folk har mage att säga till andra människor massa skit så man framstår som en dålig mamma och att man även trodde att man va vän med dem gör inte saken bättre. 
Va så ledsen större delen av dagen igår och på en gång Jill blev ledsen när jag hade henne så började jag grina. Tur så är Andreas så go så han fick mig på lite bättre tankar sen va vi till Lena och de gjorde de lite bättre också. 
Jag vet att jag inte är perfekt men jag har tyckt att jag är en bra mamma till Jill. Jag sätter henne alltid först, vet hennes behov och vad hon tycker om. 
Skönt att man har andra vänner, riktiga vänner som vet att jag är en bra mamma och inte hittar på saker. 
Men tack för den käftsmällen säger jag bara!

Andreas är och hämtar thaimat, blev de idag. Så sugen på de och det är inte vanligt så Andreas tackade inte nej när jag förslog de. 

Ska plocka lite innan prinsessan vaknar från sin middagsvila sen ska vi vänta in pappa :). 




Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner igen den där känslan....
Tyvärr finns det "vänner" som visar fram sina nya sidor, och då inte alltid till sin fördel. Du vet/känner/kan Jill bäst, du är den bästa och rätta mamman för Jill, den som säger något annat är ju bara dum. Fördelen är att det snabbt visar sig vem som är ens riktiga vänner! Så slipper man lägga för mycket energi på dom som inte förtjänar den... Kram

2014-01-07 @ 16:26:18
URL: http://www.oddli.blogg.se
Postat av: Ulrika

Du är den perfekta (värre ord finns inte) men den bästa mamman till och för Jill. Ingen annan än DU kan ge henne det som DU kan, ingen annan känner Jill som DU och Jill vill inte ha/har inte behov av någon annan som hon har DIG. Det är det absolut viktigaste.
Tyvärr är det så att man får en och annan "käftsmäll" genom mammalivet, allra helst då man väljer att blogga och hänga ut sitt liv och sina val, men även genom resten av livet. Alltid kommer det finnas någon som tycker sig veta bättre än en själv om ens barn och valen kring dem. Du kanske inte följer alla rekommendationer (vem gör det?) och så vidare men du gör det som du tycker är bäst och rätt. Sen kan man(även jag) tycka annorlunda men så är det ju.. Det är ju omöjligt att leva på ett sätt så att man ska göra alla nöjda, vilket dessutom varken är mänskligt eller det som är meningen. Jag tror (är nästan säker på) att alla säger något, har sina åsikter och svårigheter med att ta de olikheter som skiljer oss åt. Det är nog inte för att avsiktligt vara elak utan snarare för behovet vi har av ventilation.

Jag tvivlar inte på min mammaroll även om jag gör mycket som andra inte håller med om (har fått mycket kritik b.la. för att vara för hård) och jag tycker inte att du ska göra det heller. Så länge du litar och tror på dig själv så är det rätt.
Sen vad jag, gamla kompisar eller kanske din nära vän säger är rent av struntsamma. DU VET BÄST NÄR DET GÄLLER DITT BARN!

Sen vet jag av egen erfarenhet att det är lätt att man har lite bråttom med sitt barn, man längtar till alla framsteg och kanske tar man det i en snabb fart. Jag menar inte ATT det är så men det KAN vara så. För mig var det så.

Ingen är felfri och jag tror inte det finns någon som aldrig ventilerar sig om andra.

Kram U

2014-01-10 @ 14:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0