Jobb

Jag ligger i sängen och ska snart ta och sova. Har jobbat idag. Har inte skivit här men jag har blivit timvikarie på Björkgården i Västerfärnebo. Så glad att dem ringde två dagar efter jag skickat in papper. Jag sa innan Jill hade blivit född att jag verkligen ville jobba där, ur mysigt ställe. Så skickade jag in och sökte om att bli timvikarie (bättre än inget) och de fick jag mer än gärna bli då de inte finns några vikarier. Jag kommer bara jobba lite helger nu när Jill inte börjat på dagis sen blir de självklart mer. 

Idag jobbade jag 08.00-16:15, går dubbelt för att lära mig vad dem heter dem som bor där och deras rutiner. Så mycket nytt att hålla reda på så jag hade världens huvudvärk när jag kom hem, men vad underbart de va att se Jill och Andreas. Dem hade även maten klar och dem hade dammsugit. 

Imorgon jobbar jag 06:45-11:45, 16.00-21.00, älskar delad tur, eller inte :). Men på timmarna kommer Andreas och Jill till Västerfärnebo så ska vi ut och äta där. Tur att dem kommer för annars kommer jag inte hinna träffa min lilla tjej alls imorgon, hon sover när jag åker och sover när jag kommer hem, gissa om de ska super mysas på måndag <3. 

Men jag tyckte de var jätteroligt idag. Så skönt att komma ut och träffa helt nya människor och komma bort från Norberg, faktiskt. Dem har dåligt med vikarier här med men jag behövde testa på ett nytt boende. Nu ska jag försöka komma in i dagen sen ska jag be om att få gå dubbelt på natten, de vill jag faktiskt helst jobba. 

Nej nu ger jag upp och ställer klockan på 05:30. På måndag får jag vakna på de bästa sättet igen, genom att Jill står och ropar "mmaammmaa". 
Natti :)



Igår var vi upp till Bågen och badade, underbart att få vara naken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0